FANDOM

Dee 1

OC Dorka - Dee

Dorek - brony z Oleśnicy, mieszkający we Wrocławiu. Zatwardziały Solarny, powiązany z Bronies Wrocław, jeden z pomysłodawców i założycieli Bronies Rebelia, Bronies Google Android & Nexus i Bronies Pyrkon. Twórca OCki imieniem Dee, z którą się uosabia, a także były posiadacz niezwykłego kaszkietu i właściciel Dorkomobila. Autor fanfików: Fallout Equestria: The Rejected Ones, Fallout Equestria: The Paladin, Odrodzenie, Opera w Trzech aktach oraz wyśmiewanego Takifugu, choć do ostatniego się nie przyznaje.

"Jest druga w nocy, a ja nie mogę spać z pewnych powodów. Deszcz wali w okno dachowe, a we mnie walą wyrzuty sumienia."
— Dorek o drugiej w nocy

Życiorys Edytuj

Lumia Dorka

Nokia Lumia 620 - telefon Dorka w 2013r.

Dorek zaczął oglądać serial My Little Pony Friendship is Magic w okolicy stycznia 2012 roku, do czego przyczynił się fakt, że youtuber StalinCWHC którego Dorek subskrybował od dawna, zaczął lajkować i komentować filmiki i animacje związane z kucykami, a Dorek chcąc zobaczyć o co wszystkim chodzi z tymi kucykami, obejrzał pierwszy odcinek i wciągnął się na dobre. W okolicy września 2012 roku, przez przypadek spotkał Sabona, który wprowadził go do Bronies Wrocław. Od tamtej pory udzielał się w grupie wraz z kolegą z klasy - Jelonem. Wspólnie przychodzili na meety, które choć z początku spełniały ich oczekiwania, z czasem zdawały im się być coraz bardziej sztywne i nudne.

Pewnego dnia w grudniu 2013, podczas tajnego spotkania z Radkiem i Jelonem, Dorek opracował plan założenia nowej grupy Bronies, w której wszyscy byliby równie szczęśliwi i skucykowani. Tak narodziła się grupa, zwana z początku Wigilijny Ponymeet. Jej pierwszym celem była organizacja wigilijnego spotkania nowo powstałej społeczności, które odbyło się 21 grudnia 2013r. Później nazwa grupy była wielokrotnie zmieniana, aż ostatecznie po długich dyskusjach przybrała miano Bronies Rebelia, pod którym znana jest do dziś.

24 maja 2014r. Dorek wziął udział w VI Wrocławskim Ponymeecie, wnosząc na teren spotkania sztandar Rebelii. Obecność nowej grupy w fandomie po kilku internetowych burzach wywołała kontrowersje wśród uczestników spotkania, które nie miały jednak wpływu na jego przebieg. Narodził się wtedy tekst "O co chodzi z tą Rebelią?".

Dalszy ciąg 2014r. był dla Dorka okresem częstych meetów. Oprócz spotkań z Rebeliantami pojawiał się na Pseudozorganizowanych Wrocławskich Ponymeetach i Trzebnickich Minimeetach. Był również uczestnikiem My Little Konwentu 2014 oraz helperem podczas VII Wrocławskiego Ponymeetu.

W dniach 21-26 stycznia 2015r. wziął udział w wyjeździe fandomu z południa do Gdańska na I Rocznicowego Twilightmeeta. 21 marca 2015 roku brał udział w Krakowskim Ponymeecie 12.2, na który pojechał razem z Tigresss, Mrozem i Smokiem za pomocą Mrozomobilu.

W okolicy połowy 2015 nieoficjalnie odszedł z fandomu, ale mimo to pojawił się jako helper na VIII i IX Wrocławskim Ponymeecie. Na obu meetach cały czas siedział i sprzedawał tosty. Właściciel tostera po VIII Wrocławskim chciał go zabić za stan w jakim go zostawił.

Jego wizyta na IX Wrocławskim była o tyle istotna, że właśnie wtedy wystawił flagę Rebelii na aukcji charytatywnej i tym samym ostatecznie zabił Rebelię. Flaga została sprzedana za 300zł(!). Od tamtego czasu nikt go długo nie widział.

Dorkomobil na rynku w Opolu podczas Pierwszego Opolskiego

W styczniu 2018 roku wrócił do fandomu, argumentując się tym, że chce dokończyć swój fanfik. Wziął udział w dwóch styczniowych minimeetach we Wrocławiu, później na Pyrkonie zapoznał się z kilkoma randomami, z którymi założył nieoficjalną fandomową grupę znaną po prostu jako Bronies Pyrkon. Z nowo poznanymi przyjaciółmi spotkał się później na zorganizowanym przez niego DeeMeecie, a następnie na I Opolskim organizowanym przez Leszka, gdzie pięć z sześciu uczestników podróżowało Dorkomobilem Mark I, podczas gdy szósty random jechał rowerem.

Dorek pali podobiznę księżniczki Luny na Warszawskim Pinkiemeecie

Później na Warszawskim Pinkiemeecie pojawił się w stroju Celestialnego Strażnika i publicznie spalił podobiznę księżniczki Luny. To wydarzenie było później źródłem wielu kontrowersji w fandomie.

Zorganizował także sylwestrowy meet we Wrocławiu w 2019, zwany także DeeMeetem II albo Sylwestrem z Dorkiem. Dziesięć osób uczestniczyło w imprezie w pokoju Dorka, z czego trzech zaliczyło zgona.